Nora'nın Kitaplığı : Büyücünün Yeğeni (Narnia Günlükleri #1) - Kitap Yorumu

14 Şubat 2021 Pazar

Büyücünün Yeğeni (Narnia Günlükleri #1) - Kitap Yorumu


Kötü bir hükümdarın emrinde, halkının tarihini unuttuğu bir ülke: Narnia.
Polly ve Digory, bambaşka dünyaları keşfetmek amacıyla bir yolculuğa çıkarlar ama bu merak onları tehlikeli bir maceraya çeker. Aslan'ın şarkısıyla var olan dünyanın kuruluşuna tanıklık eden iki arkadaş, peşlerinde getirdikleri kötülükle başa çıkmak zorundadır.


Narnia: Büyücünün Yeğeni, hayatımda okuduğum en berbat prequel ve en dandik kitaplardan birisi olarak okuma tarihime yerleşti. Çocuk kitabı olarak değerlendirdiğimde bile iyiydi diyemiyorum. Yazar durmadan saçma sapan bir şekilde okurun anlaması gereken bir şeylere açıklık getirmek için çabalıyor ve anlamsız yerlerde hikayeye dahil oluyordu. Bu tarz bir anlatımı daha önce Ötediyar’da da deneyimlemiştim ama orada buna kıyasla çok daha az göza batıyor ve çok daha az rahatsız ediyordu. Ayrıca kurgu hiçbir amaca hizmet etmeyen bomboş olaylarla doluydu, karakterler bayattı ve sürekli bir şeyleri “Bu neden oldu ki şimdi” diyerek okudum.

Kitap boyunca kaşlarımın çatık olduğunu sürekli fark ederek yüz ifademi düzeltmeye çalıştım ama kendimi sürekli “Bu ne şimdi... Bu ne saçmalık” derken bulmak elimde değildi. Bu kitabın Narnia’nın varoluş hikayesi olduğuna inanmayı reddediyorum zira hiç mi hiç alakası yoktu bence. Ha, aralarda bir yerde alakasız bir olay yaşanırken bir anda hiçlikte var olan bir aslanın şarkı söylemesiyle bir dünya oluştu ama kitabın genel hatlarıyla ilgisi de yoktu.

Kitaba dair tek sevdiğim şey asıl hikayedeki sokak lambasının var oluş hikayesini içermesiydi (3 cümle falan). Bunu dışında abartısız her şey benim için çöptü. Ben Narnia’nın filmlerini çocukluğumda defalarca izlemiştim ve kesinlikle hayranıyım diyebilirim ama kitapları bu kitap gibiyse asla okunmaya değmez sanırım. Umarım çok daha iyilerdir ama bu kitabı yazan yazardan beklentilerim asla yüksek olamayacak. Eleştirimin sertliğinin sebebi gerçekten hayal kırıklığıyla dolu olmam aslında. Koskoca Narnia’ya var oluş hikayesi diye böyle bir saçmalık yığınını değer gördüklerine inanamıyorum. Üzgünüm...


Yazar: C.S. Lewis    Orijinal İsim: The Magician’s Nephew    Yayınevi: Doğan Egmont Çocuk Kitapları

 Sayfa Sayısı: 207      GoodReads Puanı: 4.04

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder