Nora'nın Kitaplığı : Kalpsiz - Kitap Yorumu

14 Şubat 2021 Pazar

Kalpsiz - Kitap Yorumu





Spoiler İçerikli Arka Kapak Yazısı

Harikalar Diyarı’nda dehşet saçmasından ve kötü namlı Kupa Kraliçesi olmadan- önce, yalnızca âşık olmak isteyen bir genç kızdı.

Müzmin bekâr Kupa Kralı’nın gözdesi ve Harikalar Diyarı’nın en çok arzulanan genç kızlarından biri olsa da Catherine’in bambaşka bir tutkusu vardı. Tatlılar! Yetenekli bir pastacı olarak tek isteği, en iyi arkadaşı Mary Ann’le birlikte bir pastane açmaktı. Ama annesine kalırsa, yakın gelecekte kraliçe olacak genç bir kadın için böyle bir hayal çok yersizdi.

Derken Cath, yakışıklı ve gizemli kraliyet soytarısı Jest’le tanıştı. İlk kez gerçek aşkın çekimine kapıldığını hissetti. Kral’a karşı gelmek ve ailesini kızdırmak pahasına, Jest’le aralarında başlayan yoğun ve gizli flörte kendini bıraktı. Cath, kendi kaderini yazmaya ve aşkı kendi kurallarıyla yaşamaya kararlıydı. Ancak büyü, delilik ve canavarlarla dolu bir diyarda, kaderin başka planları vardı.



Herkese merhabalar! Bu aralar ne de çok retelling okudum.. Önce Ötediyar, sonra Tuz ve Keder Evi ve şimdi de Kalpsiz! Kalpsiz de kesinlikle okuduğum en iyi uyarlamalardandı. Bir Harikalar Diyarı uyarlamasında başrolde bambaşka bir karakteri görmek çok farklı ve özel bir deneyimdi. Alice olmayan bir Harikalar Diyarı hmm.. yummy!


Kalpsiz, Harikalar Diyarı’nın Alice gelmeden yıllar önceki halinde geçiyor. Eski dönem Avrupa’sına benzeyen bir diyar ama birazcık da büyülü. Kitabımız soylu bir aileden gelen Cath’in hayalleri ve hayatın gerçekleri arasında mekik dokuyor. Bu arada kalbimizi limon sarısı gözleri, simsiyah saçları ve delici bakışları ile yeni kraliyet soytarısı Joker Jest çalıyor (Jest... isme bakar mısınız? hani Jester’dan gelen 👅).

Cath karakterine kitabın %70'i boyunca sinir oldum. Tabii ki bir yandan onu anlamak için çabalasam da, genel görüşün aksine çok sığ, aptal ve korkak bir karakter olduğunu düşündüm (Allah'tan anlamak için çabalamışım 😂) Başına ne geldiyse kendisi getirdi diye düşündüm kitap boyunca. Her şeye sahip olmak istedi ve sonunda da elinde koca bir hiçlikle kalması işten bile değildi. Ama merak etmeyin, sonunda elinde ne ile kaldığını asla söylemeyeceğim 😏 Ayrıca yeri gelmişken söyleyeyim, kral karakterini de acayip saçma buldum. Yazarın saha profesyonelce davranmasını beklerdim bu konuda ama aşırı sığ bir karakter yapmış ve o karakteri kullanmaktaki amacını da gereğinden fazla okurun gözüne sokmuş. Tamam, anladık, kral elinde gereğinden fazla güç olan saf salak bir adam. Tamam yazar hanım, lütfen daha fazla gözümüze sokmayın ama bunu!


























Yapılmak istenip de yapılamayan seçimlerin, asla gerçekleşemeyen başkaldırışların, yasak aşkın, pişmanlıklar ve keşkelerin kitabı. Gittikçe azalan umutlarımızla bir hüzün deryasında boğulduk resmen. Kitabın dili fazlaca basitti ve diyalogların birçoğu neredeyse amatörce geldi bana ama buna rağmen kitabı okurken yoruldum, bu içsel bir yorgunluktu, her hayalimizin çatırdayarak kırılmasının ve her geçen sayfada daha da artan çaresiz çırpınışların getirdiği bir yorgunluk...

Kitaptan tek şikayetim yazarın aşırı sığ bir şekilde ve amatörce yazdığı diyaloglar oldu. Mesela bir çocuk Cath’i seviyor ama ondan nefret ediyor gibi davranmaya çalışıyor sürekli, konuşması her seferinde şu şekilde: “Iyy bugün çok çirkin olmuşsun.. ııı yaniii şeyyy tabii.. sürekli seni izlediğimden değil de.. şeyy.. çirkin görünüyorsun dedim işte... ciddiyim tamam mı çok ciddi!!!” Aynı şey kralın diyalogları için de geçerli sanki 5 yaşında çocuk hikayesi gibi aşırı abartmış yazar bu tarz konuşmaları. Anladık altında yatan imayı, çok şükür beynimiz var 🙏🏻 Neyse, bu beyni olmayan karakter diyalogları dışında her damlasına bayıldım bu kitabın.




Cheshire detayı ayrı bir güzeldi, harika da bir karakterdi. Zaten genel olarak Harikalar Diyarı hikayesinde en orijinal bulduğum detaylardan birisi Alice'e öncülük eden o kedi ve nargile tüttüren kırkayak dayıydı. İkisi de bu kitapta aşırı eğlenceli bir şekilde işlenmişti. Tabii ki Deli Şapkacı'yı da unutmamak gerek! Yazar ona da öyle iyi bir arka plan hikayesi işlemiş ki, bayıldım! Kuzgunu da çok sevdim, kitaba çook güzel bir özgünlük katmıştı. Sözün özü, karakterlerin çoğu çok güzel işlenmişti, kitabı sevmemin en büyük sebepleri de onlar oldular.

Kitabın çaresiz havası resmen içime işledi. Son kısımlarını da ayrı bir sevdim. Bu kitaba, bu öyküye çok yakışan, havalı bir son oldu resmen 😄 Atlatmamın ne kadar uzun sürdüğünü söylemeyeceğim bile.. Çerezlik kıvamında, oldukça akıcı bir kitap olsa da etkileyiciliğinden ödün vermemişti 🥀 Bu arada, iki saniye durup fanartların güzelliğini takdir edebilir miyiz? Gözlerim resmen bayram etti! 😍




Yazar: Marissa Meyer      Orijinal İsim: Heartless      Yayınevi: Artemis

Sayfa Sayısı: 542        GoodReads Puanı: 4.04

6 yorum :

  1. bazen yazarlar içlerinde tutamadiklari çocukluklarını karakterlerine aksettirip dilediği gibi saçmalatıyor. Yine de kumak istedim şimdi. 😂 Elimde var yıllardır ama bir türlü fırsat olmadı. Aralara sıkıştırmaya çalışayım ben bunu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok bekletme okuyup aradan çıkar bence :) Değişik gerçekten, diline rağmen beklediğimden güzel çıktı benim de 💗

      Sil
  2. Benim de okumak istediğim kitaplardan. Kitaplığımda var. Bu yıl bitmeden okumayı düşünüyorum.

    O diyaloglar çeviriden kaynaklanıyor olabilir mi? Yazarın Ay Günlükleri serisinin ilk kitapları çok güzeldi ama sonra çevirmen değişti ve kitaptaki diyaloglar inanılmaz basitleşti. Aynı yazar ama iki çeviri arasında inanılmaz bir üslup farkı vardı. Yazarın bunda suçu olmayabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, dilinin basit olması çeviriden kaynaklı olabilir fakat benim diyaloglarda rahatsız olduğum şey -şayet çevirmen kendisi cümleler katmadıysa- çeviriyle ilgili olamaz gibi. Okuduğunda daha iyi anlarsın ne demek istediğimi ama umarım seni rahatsız etmez, zaten yazarın diline aşinaymışsın. Umarım beğenirsin sen de Kalpsiz'i 😍

      Sil
  3. Cath için başta öyle düşünmene üzüldüm ama olsun :) Meyer yazıyor bee...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef zorladı beni biraz Cath 😅 Güzel yazmış gerçekten yazar 🥰

      Sil