Nora'nın Kitaplığı : Tersyüz - Kitap Yorumu

11 Şubat 2021 Perşembe

Tersyüz - Kitap Yorumu


Ambrose Young okulun en çekici çocuğu ve kasabanın yıldız güreşçisiydi. Uzun boylu ve yapılı bir vücudu, omuzlarına değen saçları ve yakıcı gözleriyle aşk romanlarının kapaklarını süsleyebilecek kadar yakışıklıydı. Fern Taylor bunun farkındaydı ve Ambrose Young’a âşıktı. Belki de bu kadar yakışıklı olduğu için Fern asla onunla birlikte olabileceğini düşünmemişti. Ta ki her şey tersyüz olana ve Ambrose'un eski yakışıklılığından eser kalmayana kadar…

Tersyüz, beş genç adamın küçük bir kasabadan kalkıp savaşa gidişinin ve içlerinden sadece birinin geri dönüşünün hikâyesi... Hayatı, benliği, güzelliği kaybetmenin hikayesi... Bir kızın, yıkılmış bir çocuğa ve yaralı bir savaşçının sıradan bir kıza olan aşkının hikâyesi... Kalp kırıklığının üstesinden gelen bir arkadaşlığın ve bilinen kalıpların dışına çıkan bir kahramanın hikayesi... Tersyüz, hepimizin içinde biraz iyiliğin biraz da kötülüğün olduğunu keşfettiğimiz modern çağın Güzel ve Çirkin’i... 


Herkese merhaba! @salutececilia ve @eemikii önerisiyle okuduğum Tersyüz yorumuyla karşınızdayım 🥺 Direkt konuya gireceğim, bu kitabı çok beğendim ben... İşte ben böyle milleti ağlatmayı etkilemek sanarak zorla duygu sömürüsü yapılan dramları değil, duygusallığı ağlatmadan da, samimiyetle hissettirebilen kitapları tercih ediyorum. Ağlatan kitaplara karşı değilim asla (zaten okuduğum şeylerin %70ine ağlıyorum...) ama bazı kitaplarda gerçekten çok samimiyetsizlik hissediyorum. Tersyüz ise tam tersine içimi sıcacık etti, resmen tutkuyla bağlandım kitaba. Fern ve Bailey’i çok sevdim, umutları ve acıları yüreğimde hissettim, Ambrose gibi bir karakterin gerçek olabilmesini diledim...

Kitap klişe diyebileceğimiz bir konu üzerine, “iç güzellik daha önemlidir” teması üzerine kurulmuştu. Ama konu romantik kitaplar olunca zaten klişelerden kaçış yok. Önemli olan bunların nasıl işlendiği benim için. Tersyüz kendi içinde gerçekten çok güzel, orjinal bir şekilde işlemişti bu konuyu. Yüzümde kocaman bir gülümsemeyle okudum kitabı. Hayatımda bir kitaptan bu kadar çok alıntı çıkarmamıştım sanırım. Bir yerden sonra post-it yapıştırıp durmaktan yoruldum ve kendimi okumaya verdim (zaten post-itlerim de bitti...) Ayrıca, kitap akıcı olduğu kadar sürükleyiciydi de, elimden bir türlü bırakamadım. Favori romantik kitaplarımdan birisi oldu Tersyüz. Okumama vesile olan herkese kucak dolusu teşekkürler 🤗🖤


Yazar: Amy Harmon    Orijinal İsim: Making Faces     Yayınevi: Yabancı    

 Sayfa Sayısı: 376      GoodReads Puanı: 4.32

6 yorum :

  1. Ayyyyy çok ama çok heyecanlıyım bu kitap için. Özellikle o "iç güzellik" klişesi beni kendine çekiyor. Umarım severim kitabı <3

    YanıtlaSil
  2. Okuyalı seneler oldu ama hala aynı şekilde hissettiriyor kitap. Klişeler konusuna katılıyorum, çok fazla klişe var ama onu yazan ya da oynayan nasıl yazmış, oynamış onu bulmak lazım. Çoğu güzel oluyor çünkü, seviyorum ben. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tam olarak öyle düşünüyorum, umarım yazarın diğer kitapları da böyle güzeldir 😊

      Sil
  3. Normalde hiç ilgimi çekmeyen bir kitabı yorumunu okuyunca merak ettim. Okuma listeme alıyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı bir romantik, bu türü canın çektiğinde okumanı tavsiye ederim 😊

      Sil