Nora'nın Kitaplığı : Koralin - Kitap Yorumu

19 Mart 2021 Cuma

Koralin - Kitap Yorumu

“Çünkü,” dedi Koralin, “bir şeyi korkmana rağmen yapıyorsan, bu cesurcadır.”

Koralin ve ailesinin yeni evinin tuhaf bir havası vardı. Tuhaflığın sebebi evi saran sis değildi. Gözlerini Koralin’in üzerinden ayırmayan kara kedi de. Çay yapraklarından fal bakan yeni komşuları Bayan Spink ve Bayan Forcible’ın da durumla bir ilgisi yoktu. Sebep diğer evdi: Misafir odasındaki eski kapıdan geçilebilen ev.

Bu evdeki düğme gözlü, beyaz tenli diğer annesi ve babası, Koralin’in kendilerine katılmasını bekliyordu. Ve onlarla birlikte orada kalmasını. Sonsuza kadar…
Herkese merhaba! Bugün beni çook mutlu eden tatlı mı tatlı bir kitapla geldim. Neil Gaiman'ın dilini ne kadar sevdiğimden daha önce bahsetmiştim. Gotik ve hafif ürkütücü nüanslarıyla Koralin de oldukça uzun zamandır ilgimi çeken ve alışveriş listemde olan bir kitaptı. Mihri (@eemikii) ve İrem (@yorumluyore) bebeklerim bu kitabı bana hediye olarak almışlar, çok mutlu oldum 🥰 

Koralin, tam da beklentilerimle örtüştü, hatta beklediğimden belki de bir tık daha güzel çıktı diyebilirim. Çocuk kitabı kategorisinde sayabileceğimiz ama her yaşa hitap ettiğini düşündüğüm bir kitaptı. Daha önce okuduğum Yolun Sonundaki Okyanus kitabıyla aynı hisleri veren fakat bu sefer çocuk kitabı tadında yazılmak istenen bir kitapmış gibi geldi bana. Heyecanlı ve ürkütücü olduğu kadar akıcıydı da, ben her şeyiyle bayıldım bu kitaba. Oldukça kısa, 150 sayfaydı fakat daha uzun sürmüş olsa da zevkle okurdum kesinlikle.

Yazarın hayal gücünü harekete geçiren kurguları gerçekten inanılmaz. Ürkütücü ve garip hissettirecek şeyler yazma konusunda gerçekten çok başarılı buluyorum. Tarz olarak biraz Stephen King'e benzediğini söyleyebilirim ama Neil Gaiman'ın dili ve kurguları kesinlikle kendine özgü ve benim zevklerime hitap ediyor. 

Kitabın içerisinde bu gönderiye koyduğum bazı çizimler yer alıyor ve onlara da ayrı bayıldım, bazı kitaplarda hoşuma gitmese de bu kitapta çizimler okumayı gerçekten eğlenceli hale getirdi. Belki duymuşsunuzdur, bu kitabın bir de animasyon filmi var. O film kitabından haberim olmasından bile önceden beri listemdeydi ama bu zamana kadar izlememiştim. Bu haftasonu izlemeyi planlıyorum onu da 🖤


Koralin yorumum bu kadardı. Çok sevdiğim için uzun bir yorum olamadı, eleştirecek bir yanını da bulamadım doğrusu. Her şeyiyle beklentilerimi karşıladı ve çok çok sevdim. Siz hiç Neil Gaiman'dan bir kitap okudunuz mu? Gotik eserlerden favorileriniz neler? 💫

Yazar: Neil Gaiman         Çevirmen: Niran Elçi       Yayınevi: İthaki

 Sayfa Sayısı: 147      GoodReads Puanı: 4.05


9 yorum :

  1. yiaa beğenmene çok sevindimmm

    YanıtlaSil
  2. Sevdiğim bir yazar Geilman. ben de bakayım bir ara. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarı seviyorsanız bu tatlı kitabını da seversiniz diye düşünüyorum 🥰

      Sil
  3. Neil Gaiman çok severim,ben de Coraline çizgi romanını okumuştum ,bunu da okumam gerekir mi bilemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gereklilikten değil de canın isterse okuyabilirsin belki :) Kurgusu aynıdır zaten diye tahmin ediyorum

      Sil
  4. Filmini yıllar önce izlemiştim. Kitap uyarlaması olduğunu sonra öğrendim. Yazarın sinemaya uyarlanmış Yıldız Tozu filmi de çok güzeldir. İzlemediysen öneririm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öneri için çok teşekkürler! İzlememiştim ama sürekli duyar oldum bu filmi bu aralar, mutlaka izleyeceğim <3

      Sil