Nora'nın Kitaplığı : Ötediyar (Furthermore #1) - Kitap Yorumu

11 Şubat 2021 Perşembe

Ötediyar (Furthermore #1) - Kitap Yorumu


Evvel zaman içinde bir kız unutulmuş…

Renk ve sihirle dolup taşan bir dünyada Alice’in soluk teni ve süt beyazı saçları dışlanmasına sebep oluyordu çünkü Ferenorman’ın sakinleri için renk ve sihir aynı şeydi. Alice için ise önemli olan üç şey vardı: kızı ortadan kaybolsa umursamayacak olan annesi, sahip olmadığı renk ve sihir, bir de kızını daima sevmiş olan babası. Fakat babası yanına bir cetvel dışında hiçbir şey almadan ortadan kaybolalı üç sene olmuştu ve Alice onu bulmakta ve sihirli güçlerinin varlığını kanıtlamakta kararlıydı. Ne yazık ki bu hiç de kolay olmayacaktı. Bunları başarmak için efsanevi ve tehlikeli Ötediyar’a gitmesi gerekiyordu. Ancak orada hiçbir şey göründüğü gibi değildi ve Alice eve dönüş yolunu bir daha hiç bulamayabilirdi...


Herkese merhaba! Birçok kişinin bu kitabın beklentilerini karşılayamadığını söylediğini gördüm ve bana kalırsa bu yanlış beklentiler içine girdiklerinden dolayı olmalı. Bu yüzden önce bu kitaptan ne beklemeniz gerektiğinden bahsedeceğim. Kitabın ilk 100 sayfasında, sevimli ve rengarenk bir çocuk kitabı okuduğumu düşündüm. Betimlemeleri ve bambaşka dünyasıyla, oldukça orijinal bir çocuk kitabı... Ama sonra, (mecazi anlamda) Alice tavşan deliğine girdi ve olaylar çok farklı bir boyut aldı. Çok daha karanlık, ürkütücü bir boyut. Ve tek düşünebildiğim şey “bunu kardeşlerime asla okutmam” oldu 😂 Eh, orijinal hikayesinde de Alice’in Harikalar Diyarının çok tekin bir yer olduğu söylenemezdi zaten ama bu kitapta da tehlike oldukça derin ve etkileyici bir biçimde işlenmişti. 

Kitabın dili de oldukça şiirsel ve mecazlarla doluydu, her sayfasını not alasım geldi resmen! Okurken hiç sıkılmadım ama ikinci yarısı nispeten daha akıcıydı diyebilirim. Sürekli bir koşuşturmaca, hayatta kalma çabası ve macera vardı. Özlem, umut, bazen de çaresizlik vardı. Gerçekler ve yalanlar birbirine karışmıştı. İşte bu kitaptan beklemeniz gerekenler tam olarak böyle... Pek açıklayıcı olmadı sanırım, değil mi? 😏 Güzel, çünkü kitaba dair çok fazla bilgi vermek istemiyorum doğrusu. Her olayı ilk kez okumanın heyecanını sizin de hissetmenizi isterim ❤️

Sonuç olarak, Ötediyar’ı çok beğendim. Beklediğimden çok daha profesyonel bir işle karşılaştım diyebilirim. Renkli diyarların özlemini çektiğimi bu kitabı okuyana kadar fark etmemiştim. Alice’in gururu ve inatçılığı birazcık sinirlerimi bozdu ama kendime sürekli olarak onun 12 yaşında, kırgın bir kız olduğunu ve daha gidecek çok yolu olduğunu hatırlattım. Bu kitabın macerası kitapla birlikte sonlansa da bu kitabın dili ve dünyasının özlemini çektiğim için Kışkent’i de bir an önce alıp okumayı çok istiyorum. 🤍


Ötediyar Serisi Yorumlarım:

2- Kışkent


Yazar: Tahereh Mafi    Orijinal İsim: Furthermore     Yayınevi: Yabancı

 Sayfa Sayısı: 312      GoodReads Puanı: 3.91

4 yorum :

  1. Kapağına bir kaç yerde rastladım, çocuk kitabı sanıyordum 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de o niyetle başlamıştım ama bambaşka bir şey çıktı içinden 😂

      Sil
  2. Son zamanlarda seri kitaplar okuyorsun sanki. Ben de seri kitaplarla ilgili bir etkinlik başlatmıştım. Bence katılmalısın, zaten okuduğun kitaplar. Tek yapman gereken yıl sonunda okuduğun serileri yazmak. Şuraya yazımı bırakıyorum. Sormak istediğin bir şey varsa yazabilirsin:

    https://suleuzundere.blogspot.com/2021/01/seri-kitaplar-seri-okuyoruz-okuma.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika bir etkinlik! Hemen koşuyorum sayfana 💕

      Sil