Nora'nın Kitaplığı : Şafak Kulesi (Cam Şato #6) - Kitap Yorumu

27 Şubat 2021 Cumartesi

Şafak Kulesi (Cam Şato #6) - Kitap Yorumu


Şanlı bir imparatorluk. . .Umutsuz bir arayış. . .

Şimdi Aelin’ı takip etmeyi bırakıp, Chaol’un ardından gidelim. Kral Eli Chaol ve Nesryn, Erilea’yı kurtarmak için, son umutlarına doğru, tekerlek seslerinin azabıyla, yola çıktılar. Güney Kıtası’nın Kağan’ının devasa ordusuna ihtiyaçları var. Işıltılı kent Antica onları bekliyor. Burada sadece Erilea için değil kendileri için de şifa arayacaklar ve keşfettikleriyle baş etmekte çok zorlanacaklar. Zorlu geçen çocukluk yıllarının ardından Yrene onlara yardım edebilecek mi?


Herkese merhaba! Birkaç aylık (bir ömür gibi hissettirdi) bir aradan sonra Cam Şato serisine kaldığım yerden devam ediyorum. Kaldığım yerden diyorum çünkü her şeyi nasıl unuttuğum düşünülecek olursa 5. kitabı tekrar okumam işten bile değildi. Ama Şafak Kulesi Chaol'un tarafında 4. kitabın sonundan itibaren neler olduğunu anlattığı için çok da bir sıkıntı yaşamadım. 

5. Kitapta artık biraz sıkılmıştım doğrusu. Aelin ve Rowan'dan, özellikle (utanarak söylüyorum, bir insan Rowan'dan nasıl sıkılabilir ki? Ama öyle oldu işte...). Bu yüzden bu kitaba da bir tık çekinerek başladım. Ama ara vermek gerçekten iyi gelmiş olacak ki, kitabı bayılarak okudum. Doğruyu söylemek gerekirse bazı yerlerde artık tempo çok tekdüze bir hale gelmişti ve sıkılmış hissetmesem de "hadi artık biraz akıcı hale gelsin" moduna girdim. Ama genel olarak yavaş bir ritimde, özümseyerek okuduğum bir kitap oldu.


Birtakım spoilerlar içerebilecek potansiyeli olan bir paragrafçık:
Arkadaşlar, ben Chaol'u severdim. Onun yetişme koşullarının da etkisiyle biraz sığ birisi olduğunu düşünsem de, ondan hiç nefret etmedim, hatta yer yer Aelin'in ona büyük bir haksızlık yaptığını düşündüm. Bunu hâlâ düşünüyorum. Ama bu kitapta Chaol'dan gerçekten de bir tık soğudum. Nesryn'e olan tavrı ve bakış açısından, onu hemen beğendiği başka bir kızla kıyaslamaya başlaması beni rahatsız etti. Nesryn'le beraber olmayı istememesine rağmen onunla bunu konuşmayıp yedek sevgili gibi cebinde tutmasına ve onu özgür bırakacak cesareti olmamasına sinir oldum. Yrene ona taa en baştan beri "iyileşmeni kolaylaştırmak için kendini bana açman lazım" dediğinde bunu korkaklık ve inatçılıkla her seferinde reddedip Yrene'i daha çok uğraştırıp kızcağızıma acı çektirmesine sinir oldum. Gereksiz yerlerde fazlasıyla edepli davranıp da gereken yerlerde aklını başına toplamaması... her neyse. Ayrıca kitabın sonunda savaş için yola çıkarlarken yanında koltuk götürmesine resmen çıldırdım. Bu ne iğrençlik ya, romantik mi oldun sen şimdi? Düşündükçe utanç dolu hisler basıyor beni, daha milyon şey söylemek istiyorum bu koltuk götürme konusunda ama kendi akıl sağlığımı korumak adına bu sefer susma hakkıma sığınacağım. Cidden Chaol, cidden... Sırf bu tavırları yüzünden kitap boyunca çook sevdiğim Yrene'den bile soğudum kitabın sonunda. Gerçekten aşkın gözü kör olmalı çünkü Yrene Chaol'a çok fazla ama buna rağmen Chaol'a inanılmaz bir adammış gibi bakıyor. Neyse, sakinim. 
Spoilercıkların sonu geldi!


Nesryn'i zaten çok sevmiştim, bu kitapta ayrı bir sevdim. Rüzgarın güzel sesli kızı... Hakanlığın genel Orta Doğu havasını sevdim, hafif bir İran esintisiyle beraber sıcak memleketin rahatlığı ve modernliğini de hissetmek çok güzeldi. Seriye yeni katılan karakterlerimizin de her birini ayrı ayrı sevdim. Kitabımız yine yazarın tarzı olan bir şekilde sonlara doğru vurucu bir bilgiyle şenlendirildi. Tüm kitabın zirve noktasıydı ve biraz da tüm kitabı bu bilgi hatrına okumuşum gibi hissettirdi bana. Çok önemliydi, fark edilme anı çok güzeldi. Kitaba olan sevgimi ikiye katladı diyebilirim.

İşte bu kitap hakkındaki düşüncelerim böyle. Chaol'a söylediklerim için affınıza sığınıyorum ama nedense bekledikçe daha da bir sinirlenir oldum adama 😂 Siz bu kitap hakkında ne düşünüyorsunuz?



Yazar: Sarah J. Maas    Orijinal İsim: Tower of Dawn     Yayınevi: Dex     

 Sayfa Sayısı: 692      GoodReads Puanı: 4.34



7 yorum :

  1. LAMFMSMCMSKFKF HARİKA BİR YORUM BAYILDIM HEYBETLİ

    YanıtlaSil
  2. O kadar haklısın ki ben chaol ölse üzülmezdim pek açıkçası 🥵

    YanıtlaSil
  3. Merak ettiğim bir seri, belki bu yıl içerisinde başlarım. emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, şimdiden keyifli okumalar :)

      Sil
  4. Çok uzun bir seriymiş, şimdilik okuyamasam da belki ilerde bütün kitapları temin edersem neden olmasın :)

    YanıtlaSil