Nora'nın Kitaplığı : Warcross (#1) - Kitap Yorumu || UDS Okuma Etkinliği #4

8 Mart 2021 Pazartesi

Warcross (#1) - Kitap Yorumu || UDS Okuma Etkinliği #4

Kime güveneceğinize karar vermek oynayacağınız en büyük kumar olacak.

On yıl önce başlayan bu tutku artık bazıları için gerçekten kaçmak için bir seçenek, bazıları içinse kâr etmek için bir kaynak haline gelmişti. İki yakasını bir araya getirmek için çabalayıp duran Emika Chen bir ödül avcısı olarak çalışıyor, yasadışı olarak bahis oynayan Warcross oyuncularının peşine düşüyordu. Ancak ödül avcılığı kolay bir iş değildi, rekabet fazlaydı ve ayakta kalmak giderek zorlaşıyordu. Kolay para kazanabilmek için Emika bir risk alarak Warcross Şampiyonası’nın açılış oyununu hacklemişti; bir glitch ile oyuna sızarak istemeden de olsa kendisini oyunun ortasında bulmuş ve bir gecede herkesin konuştuğu kişi haline gelmişti.

Tutuklanacağına neredeyse emin olan Emika, oyunun yaratıcısı, genç milyarder Hideo Tanaka’dan bir çağrı aldığında şaşkına dönmüştü: Üstelik kendisine reddedilmesi neredeyse imkânsız bir teklif sunulmuştu. Bir güvenlik sorununu ortaya çıkarabilmek için Hideo’nun bu seneki şampiyonada bir ajana ihtiyacı vardı ve bu iş için Emika’yı istiyordu. Hiç vakit kaybetmeden Tokyo’ya götürülen Emika, kendisini her zaman hayalini kurduğu geleceğin içinde bulmuştu. Fakat kısa süre içinde Warcross evreninin düşündüğünden çok daha tehlikeli olduğunu anlayacaktı…
Eveet, bir milyon yıl sonra sonunda bir Warcross gönderisi paylaşmaya karar verdim. Bu kitabı Şubat ayında @uzakdiyarsakinleri nde maraton grubumuzla okumuştuk. Canım pek istemiyordu, çok seveceğimi düşünmüyordum ama kitaba bayıldım! Beraberce, tartışarak okumak da ayrı bir zevkliydi. Paylaştığımız görselleri ve alıntıları görmek için buraya tıklayarak Instagram sayfamıza ulaşabilirsiniz :)

Cyberpunk sevenlerin açlığını yatıştıracak bir kitaptı Warcross. AR & VR teknolojilerinin kurgudaki kullanımı kitabı -gerçek anlamda- bambaşka bir boyuta taşıyordu.  Cyber security dalında çalışmıyor olsam da bir bilgisayar mühendisi olarak alanımla ilgili ögeleri bir kurguda görmek beni ayrıca eğlendirdi. 👩🏼‍💻🔢 


Çerezlik denilebilecek bir kitap olsa da gayet tadında bir okuma zevki veriyordu ve fazlasıyla akıcıydı. Romantik değil aksiyon türünde bir kitaptı fakat romantizm de var ve bence dozu çok güzel ayarlanmıştı. Kalbimizi çarptıracak kadar var ama dramaya dönüşecek kadar yok, bu açıdan çok hoşuma gitti. Karakterlerin hepsini ayrı ayrı sevdim. Özellikle başrolümüz Emika hem güçlü bir kadın hem de kişilik olarak orijinal bir karakterdi. Ama benim favorim galiba hareketli, sadık ve neşeli karakteriyle Hammie oldu. 



Kitabın çevirisi akıcıydı ve hiçbir hataya denk gelmedim. Sonlara doğru tempo öylesine yükseldi ve her şey o kadar hızlı gelişti ki, aklımda yalnızca birkaç can alıcı sahne kalmış. Okuyacaklara tavsiyem: İkinci kitabı mutlaka elinizin altında bulundurun! Kitabın sonu çok heyecanlı bitti ve Wildcard’ı elime geçer geçmez okumayı düşünüyorum. Marie Lu'nun dilini ve yazım tarzını da sevdim, hazır elimde Efsane serisi varken bu seriyi bitirince ona da bir şans vermeyi düşünüyorum. 
Warcross Serisi Yorumlarım:

Yazar: Marie Lu    Çevirmen: Onur Kınacı Birler    Yayınevi: Yabancı

 Sayfa Sayısı: 360      GoodReads Puanı: 4.15


4 yorum :

  1. Warcross serisini sevmiştim. İkinci kitapta Emika yı fazla boş boğaz bulsam da yine de sevdim. Finaldeki sürprizi ya malum şahıs ya da Emika nın annesi çıkar diye düşünmüştüm. 😂
    Yazarın Genç Elitler serisini okudum. Akıcıydı ama kurguyu pek sevemedim. Efsane serisini merak ediyorum. Kalemine sağlık 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genç Elitler'i seven çok nadir çıkıyor galiba... İkinci kitapta neler hissedeceğimi çok merak ediyorum, Efsane'yi de okumayan bir biz kaldık heralde :D

      Sil
  2. Ben hala yazarın kalemi ile tanışmadım :)

    YanıtlaSil