Nora'nın Kitaplığı : Şapkacı (Kraliçe #2) - Kitap Yorumu

10 Mayıs 2021 Pazartesi

Şapkacı (Kraliçe #2) - Kitap Yorumu

Aynaların İçinde Bambaşka Bir Dünya Var!

Alyssa Gardner tavşan deliğinden inmiş, Kızıl Krallık'ın tacını almış ve Harikalar Diyarı'nın kraliçesi olmuştur. Aşık olduğu çocuğun hayatını kurtarmış ve sinir bozucu derecede çekici olan Morpheus'un, başına açtığı belalardan kaçmıştır. Şimdi tek yapması gereken liseden mezun olmaktır. Tabii akıl hastanesinden yeni çıkan aşırı korumacı annesi olmasa bunu yapması kolaylaşacaktır. Hatta gizemli Morpheus bir gün okuluna gelip karanlık Harikalar Diyarı'nda tehlikeli bir maceraya atılması için aklını çelmeye çalışmasa çok daha kolaylaşacaktır.

İki dünyası çarpışıp Harikalar Diyarı'nın büyüleyici vahşiliği “gerçek” hayatını istila etmeye başladığında Alyssa ya iki dünya arasında dengeyi sağlayacak ya da sevdiği her şeyi kaybedecektir…

 
Herkese merhaba! Yine bir Harikalar Diyarı tarafından ele geçirildim ve seriye kaptırdım gidiyorum. Şapkacı'da olaylar, hiç beklemediğim şekilde gelişti. Ben yine hikayeden kopamadım, maceraya kendimi kaptırdım ama benim gibi ilk kitaba ve Howard'ın fantastik dünyasına aşık olmadıysanız, muhtemelen bu kitabı daha az seversiniz. Çünkü kitap boyunca bir aksiyon olsa da, çoğunlukla işler sarpa sarıyor ve düğümler çok yavaş çözülüyor, şöyle bir çekilip uzaktan baktığınızda aslında kurguda ancak bir arpa boyu yol kat ettiğinizi fark ediyorsunuz. 

 

Tanıtım
İlk kitabın sonundan sonra Morpheus geri çekilip Alyssa'nın Jeb'le yeryüzünde mutlu sona ulaşmasına izin verecek mi sanmıştınız? Eh, yanıldınız. Bu kitabın başında Jeb ve Alyssa bir yıldır insan dünyasında beraberler ve tabii ki Jeb'in Harikalar Diyarı'na dair hiçbir anısı yok, dolayısıyla Alyssa'nın diğer yarısına ve Morpheus'a dair de bir fikri yok. Alyssa bir yandan Jeb'e karşı tamamen dürüst olamamanın vicdani rahatsızlığıyla uğraşırken diğer yandan da rüyalarına girerek gecelerine rahat vermeyen Morpheus ile uğraşıyor. Morpheus, ona Kızıl'ın Harikalar Diyarı'nı içten içe çürüterek mahvettiğini ve bu savaşta Alyssa'nın önderlik etmesi gerektiğini söyleyip duruyor ama bu durum her ne kadar Alyssa'nın içini yiyip bitirse de, Alyssa artık Morpheus'un ne kadar güvenilmez olduğunun farkında ve yalan söylediğine inanmaya çalışarak onu göz ardı ediyor. Ta ki Morpheus bir değişim programı öğrencisi olan M olarak lisesine kayıt yaptırana kadar... ve Harikalar Diyarı, yeryüzüne taşınıyor.



Spoiler İçerir
Bu kitabın benim için en beklenmedik kısmı, asla Harikalar Diyarı'na gitmemiş olmamız! Bu sefer gerçekten de -ironik bir şekilde- yeryüzündekiler yeraltına gitmedi de yeraltındakiler yeryüzüne geldi. Bu beni biraz hayal kırıklığına uğrattı doğrusu çünkü kitap boyunca ne zaman tavşan deliğinden atlayacağız diye bekledim durdum. Savaşın yeryüzünde olması değişikti ama yazar güzel kurgulamış o yüzden eksiklik hissetmedim. Bir diğer beklenmedik kısım ise, ee biz hâlâ Jeb'e aşığız, hâlâ aramız iyi? Gerçekten de Morph'la olmak için bir sonraki hayatımızı mı bekleyeceğiz?! Bütün o fanartlar, yalnızca bir fanteziyi, bir hayali mi yansıtıyordu? Gerçekten Tutsak'ı hemen okumak istememin sebebi, tamamen bunu görmek.

Yanlış anlamayın, sadece işlerin nereye gideceğini merak ediyorum, hemen Morph'la olmasını da istiyor muyum emin değilim. Tabii ki, elimde değil, ne kadar pislik yapıp kötü adam ünvanını sonuna kadar hak etse de, ben Morpheus'u seviyorum ve onun takımındayım. Ama bu kitapta Jeb-Alyssa ilişkisi o kadar samimiydi ki, onların ayrılmasına da gönlüm el vermiyor. Alyssa Morpheus'a karşı içgüdüsel olarak ne hissederse hissetsin gerçekten de Jeb'e aşık ve onu seçti. Birden fazla kez bu seçimi yaptı ama tabii ki Morpheus bu seçimi ne kabulleniyor, ne de ona saygı duyuyor. Yani Morpheus, eh, Morpheus olmasaydı, pekala bir sapık, takıntılı takipçi de olabilirmiş. Alyssa ona geleceği vadetse bile bununla yetinmeyip Jeb ile ilişkisini mahvetmek için elinden geleni ardına koymadı. Biraz kızmadım değil... ama ona kızgın kalmak o kadar zor ki! Demek istediğim, şu kurnaz bakışlara, şu yarım gülüşe bakın! Morpheus İkna gücü olduğunu söylerken yalan söylemediğine eminim, nitekim Alyssa onun gücünün zehir olduğunu söylerken de pekâlâ sözlerinde fark ettiğinden daha fazla doğruluk payı olabilir.


Birçok aşk üçgeninin aksine, Alyssa kararsız bir kız değil. O her fırsatta Jeb'i seçti, bu kadar. Bunu kabullenemeyen bizleriz -ve Morpheus-. Morpheus'a karşı hisleri olsa da, içgüdüleri kendisini ona doğru çekse de o seçiminde kararlı davranmaya çalıştı. Gelecekte Morph ile olacağını görünce de bunu kabullendi ama ilişkisine sadık kaldı. Jeb'e karşı aman benimle ilgilenmiyor, işiyle ilgileniyor diye nankörlük yapmasına, bu derece ilgiye aç olmasına ve bir şeylerin kıymetini ancak kaybedince anlamasına gerçekten çok sinirlensem de, Morpheus'a her ters davrandığında saçlarını yolmak istesem de, büyük resmen bakınca o kadar yüklenemiyorum Alyssa'ya. Bir tarafını arkada bırakmış hissetse bile verdiği kararda ısrar ediyor ama yeraltı -ve Morph- bir türlü peşini bırakmıyor, ne yapabilir ki? Gerçek aşkını ve yeryüzünde yaşama isteğini bir kenara bırakıp teslim olup yeraltına mı dönsün? Evet, benim istediğim bu ama güçlü bir karakterin yapacağı şey bu olmamalıydı, o yüzden şu an için sinirlenmeyi bırakıp akışına bırakıyorum kitabı ve yolun sonunda nerede olacağız çok merak ediyorum. 

 

Kitaptaki detaylara girersem işin içinden asla çıkamayabilirim diye korkuyorum, fantastik boyutlarda o kadar çok olay oldu ve öyle çok şey açığa çıktı ki! Yine Morpheus tarafından ölümüne kandırıldık, artık şaşırmamam lazım, gerçekten Morpheus'un ağzından çıkan 10 şeyden 9'u yalan. Yine de kendimi hep ona güvenirken buluyorum ve Alyssa ona güvenmeyince de sinirleniyorum. Alyssa bile benden zeki, bu kitap bana bazen kendimi kötü hissettiriyor 😄 Alison'ın aslında bunca zamandır rol yapıyor olup aslında Morpheus ile çalışmasına bayıldım! Anne-kız beraberca Morpheus'a göz devirmeleri aşırı komikti. Ayrıca Thomas hakkında arka arkaya ortaya çıkan gerçekleri ise şok içinde okudum. İkinci Kız Kardeş'in psikopatça eğilimlerini bir sonraki kitapta yok edebilmelerini umuyorum. Çocuk hırsızlığına hayır ya!!

Ayrıca bu kitapta varlığını öğrendiğimiz HerhangiBirYer de harika bir ayrıntı olmuş. Harikalar Diyarı'ndan daha manyakça bir yer mi? Evet, lütfen! Umarım yazar burayı yalnızca bir isim olarak bırakmaz da son kitapta -veya novellada- daha çok keşfedebilme şansımız olur. Neşiller tarafından yutulup buradan reddedilen her şeyin mutasyonlu olarak dönmesi olayı da benim için çok orijinal bir ayrıntıydı. Ve Kızıl'ın manyaklar gibi neşilin içine atlamasıyla -artık Morpheus'a acımıyorum, güçlü bir çocuk o- bu hikayede yanan yine Jeb oldu. Bir an için mutant bir şekilde geri dönmelerini bekledim -yani Allah bilir nasıl olurlardı, çok çılgınca olurdu- ama orada kalmaları da bize bir sonraki kitapta bol bol macera olacağını gösteriyor, o yüzden bu da kabulüm. Alison'ın Harikalar Diyarı'na çekilişinden çok endişeli değilim, o işini bilir gibi geliyor bana ama onca zaman geçmesine rağmen dönmemiş olması yerlatında da işlerin bayağı bir karıştığını gösteriyor.


Ve en önemlisi, Alyssa artık korktuğu yerde... ama hiç korkmuyor! Çünkü bir şekilde, az buçuk kafayı sıyırarak, o da akıl hastanesine ait olmuş oldu. Yine de özel olarak deli taklidi yapmasına ne kadar gerek vardı bilmiyorum. Zaten tıkılmışsın oraya, daha da korkutmasana milleti!? Her neyse, sonunda babasını da alıp hatıralar trenine götürmesi çok da hoşuma gitmedi doğrusu, sonuçta hatırlayacağı şeylerin hiçbiri güzel anılar olmayacak, hatta Alyssa'nın kabuslarından bile daha korkunç olacak, annesi bunu garanti etmişti. Yani babasını kahredecek hatıraları hatırlamaya mahkum ederek bencilce bir şey yapmıyorsa ne yapıyor bilmiyorum. Tek başına halletmenin bir yolunu bulmalıydı bence ama bakalım, yazar bu şekilde kurguladığına göre belki anılar babasını o kadar da kötü etkilemeyecektir.

Spoiler Bitti

Vay be, öyle dolu bir kitaptı ki çok az şeyden bahsedebilmiş olmama rağmen fazlaca uzun bir yorum oldu. Eh, öyleyse bir sonraki yorumda görüşmek üzere diyelim, hoşçakalın!

Kraliçe Serisi yorumlarım:
0.5 - Alice the Absent
3.5- Untamed
Yazar: A.G. Howard     Çevirmen: Onur Kınacı Birler     Yayınevi: Pegasus

 Sayfa Sayısı: 416      GoodReads Puanı: 4.21


Bu kitap için de bir Alis şarkısı seçmesem olmazdı :)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder