Nora'nın Kitaplığı : Tutsak (Kraliçe #3) - Kitap Yorumu

18 Mayıs 2021 Salı

Tutsak (Kraliçe #3) - Kitap Yorumu

 

HARİKALAR DİYARI’NDAN KAÇIŞ YOK

İKİMİZ DE DOĞDUĞUMUZDAN BERİ
TUTSAK OLMAKTAN KORKMUŞTUK.

Mezuniyet balosunda korkunç bir savaştan sağ kurtulan Alyssa yeni bir bakış açısı kazanmıştır: Hem iki dünyasını hem de sevdiği insanlar ile yeraltılıları kurtaracaktır. Ancak bu, Kraliçe Kızıl’la irade savaşına girmesini gerektirmektedir. Üstelik tavşan deliği artık kapalıdır ve Alyssa, Yeraltı Diyarı’na girmek için paralel bir boyut olan ayna dünyasından geçmek, mutasyona uğramış yeraltı kaçaklarıyla yüzleşmek zorunda kalacaktır.

Çok ses getiren Kraliçe serisinin son kitabında Alyssa ve babası, Alyssa’nın annesini bulmak ve her şeyi yoluna koymak için büyünün ve kargaşanın göbeğine doğru yola çıkarlar. Jeb ve Morpheus’la birlikte, Yeraltı Diyarı’nı tutsak olduğu çürüme ve yıkımdan kurtarmaları gerekmektedir. Başarılı olup bu savaştan hep birlikte sağ çıksalar bile herkes umduğu mutlu sona kavuşabilecek midir?

Herkese merhaba! Yine bir seriye veda ediyorum ve aynı anda hissettiğim öyle çok şey var ki içimden taşacaklarmış gibi hissediyorum. Ama bu hisleri kelimelere dökmek de ayrı bir zor.



 

Öncelikle fark ettim ki, artık benim midem aşk üçgenlerini kaldırmıyor. Her şeye sahip olmayı isteyen karakterin bencilliğini ama aynı zamanda çaresiz hissetmesini ve kendisinin yalnızca bir seçenek olduğunun farkında olan karakterlerin hayal kırıklığını bir arada hissetmek bana çok fazla geldi ve kalbim kırılıyor. Artık benden geçmiş herhalde, özellikle bu kitabın sonunda yapılan seçimlerden iyice rahatsız oldum. Karakterler haklı değillerdi, yazar iyi temellendirememişti bence ve maalesef ki ikna olmadım. Karakterlerin geleceklerini okumak benim hep kalbime dokunur ve kalbime dokunan şeylerden pek hazzetmem, bu yüzden kitabın “SON” kısmından çok etkilendim ve moralim çok bozuldu.



Bunun dışında, kitabın kurgusu yine seriye yakışacak şekilde muhteşemdi bence. Yazarın elinde bunca malzeme varken kurguya yeni yeni fantastik detaylar eklemesine bayıldım ve yer yer beni gerçekten çok etkileyen olaylar oldu. Söylememe gerek yoktur sanırım ama Morpheus yine muhteşemdi, her zamanki gibi kalbimizi alevlendirdi, eritti, yok etti. O olmasa bütün bu seride ne kalırdı gerçekten bilmiyorum. 


Spoiler Uyarısı

Bir yazarın aşk üçgeni yapıp da, sonunda ortadaki karakteri iki kişiyle de endgame yapması dünyanın en berbat kitap sonu bence. İkinci kitapta sinyallerini alsak da ben bunu yapacağına ihtimal vermemiştim yazarın... ama gerçekten de yaptı. Alyssa'nın fedakarlığı ne oldu peki burada? Yeryüzünde sevdiği insanlarla bir ömür geçirdi, sonra yeraltına inip diğer aşkıyla sonsuza kadar oraya hükmetmeye başladı. Hem Jeb (özellikle Jeb) hem Morpheus kendilerinden taviz verip fedakarlık yaparken çoğu şeyin sorumlusu Alyssa istediği her şeye öylece sahip oldu. Eh, bayağı kötü ve bayat bir sondu. Yazar herkesi mutlu etmeye çalışırken batırmış bence.

Ama bu kitapta HerhangiBirYer'i çok sevdim ve Jeb'in yeni yeteneğini ve güç sarhoşu olması detaylarına da ayrı bir bayıldım. Yazar gerçekten yaratıcı ama keşke olayları kurgulamakta da daha başarılı olsaydı. Alyssa'nın iki sevgili karakterimizle endgame olmasının da puan kırmamda büyük etkisi vardı. 

Spoilerlı İçerik Bitti

 



Çeviri rezaletinden dolayı sık sık kriz geçirip kitabı fırlattığım oldu ve elime alasım da gelmiyordu çünkü okuduğum şeyin ne kadarının yazarın sözleri olduğu meçhuldü resmen. Çeviri yüzünden de olsa kitabın akıcılığı ciddi bir şekilde darbe almıştı ve birçok yerde okuduğumu anlayamamak, kurguyla bağdaştıramamak hevesimi bayağı bir kırdığı için üzülerek puan kırdım.

Hataların birçoğu okuyanın “aa bunu yanlış yazmışlar” diyeceği şekilde değil de “hmm böyle bir olay mı olmuş, ben unutmuşum heralde” diyeceği veya direkt olduğu gibi kabulleneceği şekilde (yanlış anlaşılmalara sebep olup kurguyu değiştirecek şekilde) idi ve yazarın emeğini çöp etmişti. Eğer önceki kitapları biraz unuttuysanız muhtemelen hatayı fark etmeyip yazıldığı gibi kabulleneceksiniz ve bu gerçekten çok rahatsız edici. Bunun dışında Google çevirinin daha iyi çevireceği birebir çevrilmiş komik ve rezil cümlelerle doluydu kitap. Üstüne bir de kitaptaki terimler önceki kitaplarda kullanılanlardan farklı çevrildiği için dönüp dönüp bu neydi diye düşünmem gerekti ve “berbat çeviri” tanımı için gereken her şeye sahip olmuş olduk. 

Bunun suçu tamamen çevirmenin değil tabii ki, bir o kadar da yayınevinin bana kalırsa. Çevirmen elinden geleni yapar ve yayınevi düzenler. Ama belli ki bu aralar Pegasus batışta ve kaliteye önem vermiyor. Böyle kalitesiz bir kitabın da öncekilerin iki katı fiyatına satılması her şeyin kanıtı sanırım. Hangi yayınevine favorim desem rezil ediyorlar beni. Pegasus yeni Dex'imiz oldu, hayırlı olsun...

 

Kraliçe Serisi yorumlarım:
0.5 - Alice the Absent
3.5- Untamed
Yazar: A.G. Howard     Çevirmen: Nilay Kaya     Yayınevi: Pegasus

 Sayfa Sayısı: 424      GoodReads Puanı: 4.20

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder